У серпні почастішали скарги на обслуговування клієнтів державного ПриватБанку. Люди частіше відзначали різного роду обмежувальні дії з боку найбільшого банку країни. Мова йшла про затягування платежів, відмови зараховувати кошти через Приват24, блокування карт і відмови в обслуговуванні з незрозумілих причин.

Читайте Знай в Google News!

Можна виділити щонайменше 5 типових ситуацій, при яких "ПриватБанк" обмежує своїх клієнтів, пишуть "Українські новини".

"ПриватБанк", фото: Знай.uа
"ПриватБанк", фото: Знай.uа

1. "ПриватБанк" порівнює надходження на картки фізосіб з їх доходами, зазначеними в анкеті

Популярні новини зараз

Ольга Сумська показала свого Сулеймана, і це не Борисюк

Молода Українка загинула на заробітках в Чехії, гарувала заради сина: "Давидчик більше не обійме маму"

Чотири дружини Григорія Чапкіса: як виглядали кохані жінки легендарного хореографа

Головне за ніч: "втеча" Віктора Павліка і Реп'яхової, НП в літаку, Полякова без волосся і загадкова загибель українки

Показати ще

Потенційно це найпроблемніший момент для багатьох клієнтів. Карти "ПриватБанку" і система "Приват24" часто використовуються для перерахування тіньових доходів, зокрема неофіційних зарплат. Наразі тотальної перевірки щодо цього немає. Але деякі клієнти все-таки "попадаються".

Найчастіше це стається при заповненні анкет при отриманні нової карти або її перевипуску. Там потрібно вказувати серед іншого й свій дохід, який банкіри теоретично можуть порівняти з даними податкової декларації. Можуть, наприклад, зажадати підтверджувальні документи.

2. Затягування платежів, які люди проводили через Приват24.

Зазвичай платежі проходять досить оперативно: до 10-15 хвилин при перерахуванні з карти на карту. А також у той же або на наступний робочий день, якщо мова йде про перерахування юрособі. Але зараз гроші стали ходити по 3 дні.

Відповідно до закону Про платіжні системи, в Україні дійсно дозволено проводити платежі до 3 днів. Однак за фактом так довго гроші рідко ходять. Якщо у банку виникли підозри при проведенні фінансового моніторингу, він може блокувати ту чи іншу транзакцію.

3. ПриватБанк блокує карту, якщо клієнт не проходить регулярну ідентифікацію.

Буває, людині блокують карту без попередження, і обіцяють розблокувати тільки, якщо вона пройде ідентифікацію. У серпні люди часто скаржилися на ПриватБанк з цієї причини. У якихось випадках, вони дізнавалися про блокування рахунку в торговій точці, коли намагалися розрахуватися карткою, тобто без попереднього повідомлення. А інколи їм приходило повідомлення вже після блокування.

При цьому ніхто не попереджав що потрібно проходити ідентифікацію і що можливе блокування. Банк включив ще одне правило фінансового моніторингу: власник рахунку повинен мінімум раз на рік (іноді - двічі на рік) проходити повторну ідентифікацію. Тобто знову надавати паспорт і податковий код, а також заповнювати анкету, в якій оновлювати дані про місце роботи і розмір своїх доходів.

Банкомат ПриватБанку, скріншот з відео
Банкомат ПриватБанку, скріншот з відео

4. ПриватБанк блокує рахунки, якщо на них падають непідтверджені або підозрілі, з точки зору банку, платежі.

Ситуації можуть бути різні. Вибору людям зазвичай не залишають-пропонують чекати, поки банк розбереться в ситуації. У подібних ситуаціях практично неможливо домогтися пояснення причини блокування.

5. ПриватБанк став відмовляти людям в обслуговуванні.

Людині можуть без пояснення закрити рахунок і відмовити в обслуговуванні надалі. Ні причин такої поведінки, ні будь-яких деталей навіть не пояснять.

У кожному окремому випадку, людина може оскаржувати дії ПриватБанку у суді. Але одразу потрібно готуватися до затяжної тяжби на кілька років. А таке не кожному по кишені. Особливо, якщо на рахунку були основні засоби, без яких не прожити.

Тому можна вибирати і альтернативні методи боротьби з діями фінансистів. Робочими вважається два варіанти: описати свою проблему з максимум деталей на розкручених банківських форумах. Акредитований "ПриватБанк" може досить оперативно реагувати на скарги, які виходять на публіку і шкодять репутації.

Звертатися зі скаргою до Національного банку, який віднедавна зацікавився захистом прав споживачів і став сильніше тиснути на фінустанови, що порушують права клієнтів.

ПриватБанк, фото з відкритих джерел
ПриватБанк, фото з відкритих джерел

Обов’язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, гімн у виконанні Dzidzio затьмарив виступ Зеленського з нагоди Дня незалежності України, які пройшли 24 серпня на Софіївській площі у КИєві

Як повідомляв портал "Знай.ua", Сніжана Єгорова після скандалу пішла у поліцію: "Мені і моїм дітям погрожували"

Також "Знай.ua" писав, що погода дуритиме голови українцям то теплом, то прохолодою: коли чекати осінь