Про це йдеться в статті Центру транспортних стратегій.

Видання зазначає, що для "Укрзалізниці" однією з серйозних проблем є крос-субсидування пасажирського сектора за рахунок тарифів на вантажні перевезення. Зокрема, в 2019 році УЗ за рахунок прибутку від вантажних перевезень, яка склала 19,5 млрд грн, покрила 12,8 млрд грн збитків від пасажирських перевезень. Замість того, щоб інвестувати прибуток від вантажних перевезень в оновлення рушійного складу і поліпшення якості послуг, що надаються.

"Учасники ринку цілком справедливо хочуть цільового використання коштів від підвищення тарифів-оновлення рухомого складу та інфраструктури. Замість цього компанія часто "затикає дірки", отримані від збиткового пасажирського сектора. Особливо це стосується приміських перевезень. Місцеві бюджети навряд чи справляються зі своїми зобов'язаннями компенсації витрат. Так, за минулий рік і перший квартал 2020 року "Укрзалізниця" не отримала від місцевих органів влади понад 500 млн грн компенсацій за перевезення пільговиків», - йдеться в матеріалі.

За словами глави УЗ, він має намір знизити збитковість пасажирських перевезень за рахунок налагодження співпраці з місцевою владою.

"Я хочу впровадити систему публічних сервісних договорів. "Укрзалізниця", укладає, наприклад, з Одеською ОДА, контракт на перевезення пільгових пасажирів, в бюджетах є на це кошти. Ми перевозимо ваших пільгових пасажирів, але ви нам за це платите. Політична конкуренція змусить їх погоджуватися. Хто платить - у того виборці їздять в новенькій електричці з кондиціонером", - заявив Жмак.

Популярні новини зараз
Monobank "заморожує" особисті кошти українців: хто може залишитися без копійки Почекайте з покупками: виплати пенсій затримають Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики Життя стане солодшим без цукру: в Україні супермаркети оновили ціни на сіль, майонез та кетчуп
Показати ще

Що стосується оновлення рухомого складу в УЗ, то видання повідомляє, що реалізувати це мають намір шляхом виділення коштів з держбюджету на окрему програму. Зокрема, Міністерство інфраструктури звернулося до Мінфіну із запитом внести до держбюджету на 2021 рік програму з оновлення пасажирського рухомого складу для закупівлі 100 пасажирських вагонів на суму 3,28 млн грн.

Нагадаємо, раніше економіст Борис Кушнірук зазначав, що» Укрзалізниця " стане привабливою для інвестора тільки після поділу на окремі бізнеси збиткових пасажирських перевезень і прибуткових вантажних.