Дистанційне
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЧитайте Знай в Google News!
На питання про те, чому більшість вчителів не влаштовує дистанційне навчання, як до цього ставитися і що з цим робити, відповіла дитячий сімейний психолог, автор книг і навчальних проєктів з дитячої психології для батьків, вчителів, медиків Світлана Ройз. Її коментарі публікує "
"Під час карантину я побула і в шкурі викладача, який проводив заняття дистанційно, і в ролі студента, що проходить навчальні програми онлайн, і в ролі батька. І це абсолютно різний, потрібно сказати, непростий, але цікавий досвід. Перш за все, слід зазначити, що дистанційне навчання стало вимушеним заходом. Воно супроводжувалося неясними завданнями, загальним фоном тривоги, величезною швидкістю і відповідальністю. Доводилося і доводиться одночасно освоювати технології і адаптуватися до іншого рівня комунікації.", - пояснила Світлана Ройз.
Дитячий сімейний психолог зауважила, що підготовка до онлайн уроків може займати більше часу, багато вчителів скаржаться на зниження зору, більше сил вкладається на підтримування контакту, відстеження реакції і зміни в груповій динаміці.
"Учням часто складно вибудувати "простір навчання". Нечіткі межі - між будинком і роботою-класом - знижують продуктивність. І втоми від роботи онлайн може бути більше. Крім того на перших порах не були збудовані критерії оцінки – як своєї роботи, так і роботи учнів.", - пояснила вона.
"У будь-якому новому досвіді ми можемо проходити знайомі всім стадії прийняття реальності: заперечення, злість, торг, депресія, прийняття. Перехід в дистанційне навчання - це ж не тільки про формат навчання, це про зміну епох. Ми всі розуміємо, що так, як раніше вже не буде. Зі знайомими викладачами жартуємо - "ми всі зараз як динозаври, - адаптуйся до нових умов середовища або вимирай!".
Важливо врахувати для полегшення завдання:
1. Для початку важливо облаштувати своє робоче місце.
2. Цифрове навчання збіднює "грані контакту" і тому внесок у відносини, не залежно від уроку, предмета, повинен бути великим. Буквально, кожен урок важливо починати з об'єднуючого практичного завдання. Таким же внеском у відносини потрібно і завершувати.
3. Учнів-студентів важливо просити про допомогу. Вони давно вже всі технологічні нововведення освоїли і самі можуть запропонувати нові формати.
4. Важливо встановлювати загальні правила: наприклад, всі уроки проводяться сидячи. І обов'язково в одязі - важливо обумовлювати етикет онлайн контакту. А ще - щоб не було в Зумі чорних екранів. Ви помітите, що набагато менше напруги, якщо видно хоч фото на аватарці.
5. Можливо, для лекційної частини - записувати відео.
6. Важливо визначити критерії оцінювання. Як знань і динаміки в учнів, так і своєї власної ефективності.
7. При дистанційному навчанні ми менше рухаємося, а це впливає на рівень дофаміну. У будь-яку вільну хвилину - важливі прогулянки, будь-які вправи.
8. Ми проводимо уроки, сидячи на одному місці. І виникає відчуття нескінченного уроку. Це дуже втомлює. Між уроками важливо перемикатися на щось інше.
9. У складні часи зростає цінність спільноти. Важливий контакт, підтримка один одного в середовищі колег.
10. Під час уроку з дітьми будь-якого віку корисно робити міні паузи. Це допоможе повернути концентрацію уваги, яка буде нестійкою.
11. Ми помічаємо, що багатьом учням складно підтримувати навчальну мотивацію. Інформація засвоюється легше, якщо з нею пов'язана емоція. Важливо також просити про зворотний зв'язок - наскільки формат навчання зрозумілий, робити внесок у відносини.
12. Взагалі дуже важливо піклуватися про себе!
Обов’язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше
Як повідомляв портал "Знай.ua",
Також "Знай.ua" писав, що